سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کد خبر: 242018
۱۷ آبان ۱۳۸۹ - ۲۰:۵۷

آیت الله عبد الامیر قبلان گفت: وضعیت لبنان،آشفته و نگران کننده است و حل این مسأله نیازمند آن است که افراد خردمند و صاحب‌نظر مواضع ملی خود را تعدیل کنند و در نشست‌های خود،عموم مردم لبنان را طوری که موجب تفرقه نشود در نظر بگیرند.

به گزارش سرویس بین الملل مرکز خبر حوزه وی در مقر مجلس اعلاي شيعيان لبنان در بيروت افزود: ما از هر تجمع و نشستی که به دوستی و اصلاح  فرا بخواند و از اصطکاک‌ها کاسته  و دیدگاه‌های لبنانیان را به هم نزدیک  سازد استقبال می‌کنیم.

*از تجربه های تلخ عبرت بگیرید

نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان ابراز داشت:مردم لبنان باید از تجربه‌های تلخ و درد‌آوری که بر کشورمان گذشته است عبرت گرفته و برای اینکه لبنان، متحد، یکپارچه و منسجم شود تلاش کنند.

وی  مردم را به همکاری با یکدیگر به عنوان برادر و خویشاوند و شرکای صمیمی‌ای که خالصانه به نفع کشور و مردم آن تلاش می‌کنند دعوت کرد و از همه مردم لبنان در تمام مناطق آن خواست که در گفتار‌ها و مواضعشان، خالصانه مصلحت کشور را در نظر بگیرند و وحدت‌گرایی را که به خیر و الفت و اجتناب از اختلافات می‌خواند، نقطه آغاز حرکت خود قرار دهند.

*کشورمان در معرض خطر است

نائب رئیس مجلس اعلای شیعیان به مردم هشدار  داد: کشورمان در معرض خطر است، زیرا توطئه‌های صهیونیستی که گاه بی‌واسطه  و گاه با واسطه در حال اجرا هستند  ما را احاطه کرده‌اند و این  امر مستلزم آن است که لبنانیان به بصیرت و آگاهی مجهز شوند و با مسائل کلی کشور با روحیه‌ مسؤولیت‌پذیری ملی برخورد نمایند، چیزی که هوشیاری دائمی آنان را در برابر فتنه‌های اسرائیل و حامیان آن می‌طلبد.

وی ادامه داد:مردم لبنان باید در راه همبستگی تلاش کنند و وحدت ملی‌شان را با همفکری و همکاری و دوری از حیله‌گری و خودخواهی عمق بخشند تا لبنان همچنان سرزمین همزیستی مسالمت‌آمیز و مشارکت واقعی میان عناصر و اجزای آن باقی بماند.

*لبنان از مردم خود می خواهد که ...

آیت الله قبلان اظهار داشت:لبنان از مردم خود می‌خواهد حرکت حکیمانه‌ای را به راه اندازند که موجب ریشه‌دار شدن مبانی ملی شود و مردم باید همه سعی و تلاش‌ خود را در حمایت از لبنان و تقویت ایستادگی و حفظ آن از اهانت، اشتباه و عقبگرد به کار گیرند. زیرا ما می‌خواهیم لبنان با مردمش عزیز، با مقاومتش عظیم و با اتحادش پابرجا و به‌دور از تشنجات و از هر شر تهدید کننده‌ای باقی بماند.

وی از مردم لبنان خواست: روند امنیت و ثبات را حفظ کنند تا همه مناطق لبنان  باثبات، شکوفا، بی‌عیب و نقص  و عاری از مشکلات و اشتباهات گردد  و با ارتش ملی و نیروهای امنیتی خود همکاری نمایند تا امنیت استقرار  یابد و کرامت و عزت افراد  و املاک و جان‌های مردم حفظ  شود و نیز به دستانی که قصد ایجاد ناامنی را دارند اجازه ندهند به اهداف خود در تهدید امنیت مردم و استقرار آن دست یابند.

*دستهای آمریکایی برای نا امنی در لبنان

خاطر نشان می شود موضوع پرونده ترور رفیق حریری و حمایت آشکار آمریکا در این موضوع،کشور لبنان را با مشکلات فراوانی مواجه کرده است به طوری که توان بسیاری از دولتمردان صرف این پرونده شده و از وظایف اصلی خود بازمانده اند.حجت الاسلام احمد قبلان مفتی جعفری لبنان چندی پیش اظهار داشت که دولت به جای توجه به مشکلات مردم و حل مسائل آنها،تمام توان خود را صرف دادگاهی کرده که بر اساس شاهدان دروغین شکل گرفته و دست های خارجی در آن دخالت دارند.

اخیرا نیز دولت آمریکا اعلام کرد که 10 میلیون دلار دیگر به دادگاه ترور رفیق حریری کمک می کند.

سوزان رایس سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد گفت؛ با این کمک 10میلیون دلاری ، مجموع کمکهای دولت آمریکا برای شکل گیری این دادگاه و پیشبرد اهدافمان ، 30میلیون دلار می شود.

دولت آمریکا همزمان در هفته های اخیر عملا پرونده هیات حقیقت یاب سازمان ملل متحد درباره جنایات اسراییل در غزه را به بایگانی سپرد.

قاضی ریچارد گلدستون که خود یک یهودی است ، با استناد به شواهد و اسناد اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در حمله به غزه و کشتار بیش از یکهزار و 200 فلسطینی مرتکب جنایت جنگی شده است و باید در دادگاه رسیدگی به نسل کشی و جنایات جنگی محاکمه شود.

آمریکا و انگلیس با ایستادگی در برابر شورای امنیت ، عملا مانع ارسال گزارش گلدستون به دادگاه بین المللی برای رسیدگی به جنایات اسراییل شدند.

برخی رسانه ها خبر کمک آمریکا به دادگاه حریری را اینگونه مخابره کردند:" ده میلیون دلار رشوه جدید آمریکا به دادگاه حریری"

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha